Portokalopita, dulce si aromata

Am spus intr-o reteta anterioara ca sunt fac reciclarea ingredientelor si nu imi place sa arunc resturi.

Am tot strans foi subtiri de placinta, ramase din vreo 3 pachete iar azi le-a venit si lor randul sa straluceasca. Am incercat pentru prima data o reteta pe cat de simpla, pe atat de interesanta si gustoasa – PORTOKALOPITA.

Daca nu aveti foi uscate, puteti folosi proaspete, 1 pachet, pe care de taiati felii si le rumeniti 5 minute in cuptor. Dupa ce le scoateti, se vor sfarama usor cu degetele si vor deveni baza prajiturii noastre.

Ne mai trebuie urmatoarele:

4 oua

200 ml ulei de floarea soarelui

200g zahar, impartit in 2

1 iaurt grecesc mic

Coaja de la 2 portocale, rasa (recomand bio, cu coaja comestibila)

Zeama de la 2 portocale

Vanilie

1 praf de sare

1 praf de copt

Intr-un bol adanc, bateti ouale cu 100g zahar. Adaugati treptat si uleiul, vanilia, jumatate din coaja de portocala, iaurtul, sarea si praful de copt.

Peste compozitia umeda, adaugati foile faramitate de placinta si incorporati-le pentru a fi acoperite total. Totul se adauga intr-o tava inalta si se da la cuptor, la 180 grade, pentru 30-40 min.

Separat, faceti un sirop din coaja portocalei ramase, zeama si 100 g zahar. Puteti adauga inca 50 ml de apa, pentru a rezulta mai mult sirop.

Dupa ce s-a copt aluatul, adaugati siropul peste prajitura fierbinte. Se lasa la racit, ideal in frigider pentru cateva ore.

Este un desert racoritor, diferit si foarte aromat. Eu am reduc cantitatea de zahar la jumatate, fata de alte retete, si e la fel de buna.

Sa o savurati cu placere!

Lasă un comentariu